יוצר משחקים, שילוב מחשב ופעילות יצירה מסורתית

לפניכם מגוון משחקים נוספים שתוכלו ליצור אתם וילדיכם באמצעות המשחק. אני מניחה כי תוכלו ליצר אין סוף קומבינציות למשחקים נוספים. מעבר ללמידה ולתחושת ההנאה מהיצירה יפתחו הילדים:


כישורי שפה – הן מאוצר המילים, והן מהתקשורת המתבקשת במשחק

פיתוח הזיכרון

סדר וארגון

לימוד אסטרטגיה וחיזוי מהלכים

העלאת יצר הסקרנות

התמודדות עם תחרות

איפוק ודחיית סיפוקים

פיתוח מיומנות חברתית

הנאה מזמן איכות עם הורים , אחים וחברים.

גם אני מעונין/נת בגישה חינמית ליוצר המשחקים קבלו משחק חינם

 יוצר משחקים – צפו בוודיאו קצר ל – 5 רעיונות לשימוש במשחק


צבע וצורה – משחק התאמה

חלק מהנושאים הבסיסיים שהורים מנסים ללמד את ילדיהם, הם צבעים וצורות. נושאים אלה מיצגים דברים מוחשיים בחיי היום יום, וקל לנו להראות ולהסביר לילד את משמעותם.

יוצר משחקים זה עוזר לנו ללמד ומיועד לגרום לילד הנאה, מהמשחק, מהאתגר ומהיצירה.

התאימו את רמת המשחק לרמתו ויכולתו של הילד. לוחות המשחק מאפשרים התמקדות בנושא אחד או בכמה.יוצר משחקים

משחק חשבון – חיבור וחיסור

ישנם ילדים שרוצים לדעת מעבר להכרת וספירת מספרים, לפניכם אמצעי לתרגול יצירתי, של פעולות חשבון ראשונות של חיבור וחיסור מ-1 עד 10.

הן פעולות החשבון הראשונות ילדים מתמודדים עם פעולות החיבור והחיסור גם ביום יום ולא רק בשיעור חשבון. שיעורי חשבון פורמלייםאו חוברות עבודה, עלולים לעיתים להרתיע את הילדים.

משחק התאמה – חיה וגור

יוצר משחקים להכרת משפחות של חיות, להכרת הנקבה האם, הזכר האב והגור שלהם. הכירו לילדכם את האמהות, האבות והילדים של עולם החי.

אפשר לשלב במשחק גם את קולות החיות ולהעשיר את אוצר המילים של הילדים עם מתן כינוי לכל קול בשמו. חמור – נוהר, אריה – שואג, חתול – מילל, כלב-נובח, סוס-צוהל.

בהמשך תוכלו להתאים את זוגות ההורים לילדיהם (הגורים). ילדים בני ארבע יכולים כבר לשחק במשחקי קלפים כמו לוטו או משחקי זיכרון

"משחק מלחמה" מספרים זכר ונקבה

משחק "מלחמה" הקלאסי יש בו יש 4 קלפים זהים של אותו מספר, אלא שהם מחולקים לזכר ונקבה, כך תוך כדי המשחק נחשפים הילדים להבדלים ולומדים את מספרי הזכר והנקבה

באמצעות משחק מלחמה נוסף, אפשר לתרגל עם הילדים את צורות המספרים של הזכר והנקבה.

אפשר גם להכיר וללמוד את הספרות (1-20) וכן גם את סדר הכמויות – מה יותר גדול ומה יותר קטן.

משחק יחיד ורבים – שיעור ראשון בלשון

משחק תמונות ומילים הכולל את צורת היחיד והרבים – מתאים גם לפעוטות שמתחילים לדבר.

מה במשבצת, צבעים חיות מספרים צורות ועוד

למדו את הילדים בדרך חווייתית נוספת תחומי עיניין שונים.

לוטו צבעים

כלי נוסף פשוט ונוח ללמד את ילדכם צבעים יכול להיות משחק הלוטו.  באמצעות משחק הלוטו ילמדו הילדים לזהות את הצבעים, להבחין בין גווניהם ואף לכנותם בשמם

השתמשו בכלי שלפניכם וצרו לוח אחד או כמה, ומספר בלתי מוגבל של סטים של קלפים.

משחק להכרת המספר הזוגי

בעברית תקינה כיצד נבטא זוג – שני ידיים או שתי ידיים? צרו באמצעות התוכנה משחק קלפים ייחודי שיסייע לכם ללמד את ילדכם את צורת הזוגי של פירות, חיות, מספרים.

תוכלו גם ליצור קומבינציות שתצרו על גבי הכרטיסיות. קטנים וגדולים ישחקו וילמדו את המילים והביטויים בשפה עברית נכונה.

  • מילים שמסתיימות בסיומת Xיִם, כולל המין שלהם – זכר או נקבה.
  • מילים שמסתיימות בסיומת Xיִם, שמייצגת הכפלה של העצם ב-2: רגל-רגליים, וכדומה.

לוטו צורות, צבעים, פירות, חיות ושילובים יצירתיים משלכם

למדו את הילדים צורות באמצעות משחק פאזל ואו לוטו. זהו משחק לוח פשוט שמתאים לילדים צעירים. תוכלו ללמד את הילדים באמצעות המשחק לזהות צורות, לכנות את הצורה בשמה וכן לזהות בהתאמה שתי צורות זהות.

דומינו חיות

למדו את הילדים חיות שונות באמצעות משחק דומינו שתצרו עימם. משחק שכבר ילדים בגיל צעיר יכולים לשחק. ניתן גם ליצר גרסה בשחור לבן על מנת לאפשר לילדים לצבוע בעצמם את הדמויות במשחק וליהנות גם מהיצירה.

בעלי חיים בצבעים

חיות וצבעים הם הם אחד מנושאי הלימוד המרכזיים שמומלצים ללמד בשלבי רכישת השפה הראשוניים.  אמצעי שממחיש ומשלב את שני הנושאים יחד יהיו משחקי כרטיסיות.

משחק לוטו, משחקי זיכרון ומשחקי התאמות/פאזלים שונים. לפניכם דוגמאות לבנית משחקים:

צרו קלפים מרובעים או מלבניים. בחרו נושא שיתאים לגילו, העדפותיו ויכולות הלימוד של ילדכם. והביקו את הנושאים על גבי הכרטיסיות.

עבור ילדים בוגרים יותר, תוכלו לשלב שיחה בנושאים הקשורים למשחק. צבעי החיות בטבע? צבעי הסוואה, ומה השימושים שעושים בהן החיות? מה מסמלים צבעים שונים בטבע? צבעי זכרים ונקבות בטבע? גנדרנות ושימוש בצבעים? וכדומה.

תוכלו גם לדון מה מסמלים הצבעים בעולמנו – אדום -אהבה, אפור-עצב, ירוק-רוגע וכדומה.

משחקי זיכרון בנושא פירות וירקות העונה – יוצר משחקים

אמצעי חמוד בו תוכלו להשתמש יחד עם ילדכם על מנת להכיר פירות וירקות שונים בדרך חוויתית. הרעיון ליצור משחק זיכרון שיתאים בית תמונות הירקות והפירות

כדאי ליצור יחד עם הילדים משחק להכרת פירות וירקות שונים. בשלב ראשון, מדפיסים את התמונות פעמיים, שלב שני, מאפשרים לילד לגזור את הקלפים ולסייע לו בשיפור המוטוריקה העדינה. על מנת לשמור את המשחק ממליצה לעטוף את הקלפים בניילון או להדביק התמונות ע"ג קרטון.

ילדים בני שנתיים יהנו מהמשחק וישתפו פעולה במציאת הזוגות הזהים של ירק ופרי. בשלב מתקדם יותר, בגיל שלוש נעלה את דרגת הקושי ונהפוך את הקלפים, כמו במשחק זיכרון קלאסי.

עבור ילדים שכבר יודעים לקרוא או שמתחילים לקרוא, ניצור גירסה למשחק בה יש קלף שמכיל תמונת וקלף שמכיל כיתוב עם שם הפרי והירק.

יצירה באמצעות מחשב | יוצר משחקים

כתיבת תגובה