משחקי למידה מחייבים גיוון, מדוע אין רנדומליות ברמה הקלה והבינונית?
משחקי למידה, בדרך כלל מכיל רנדומליות על מנת ליצור גיוון ועניין במשחק כך שהמשתמש לא ישתעמם ויעזוב בטרם עת.
סדרת משחקי המחשב של לימודיסק עוסקת בתכנים מגוונים ששזורים בתוך סיפור פנטזיה.
הסיפור הדמיוני, המפגש עם חיות היער והגיוון במספר הפעילויות, די בהם לרתק את הילד למסגרת הפעילות וליצור עניין ולמידה.
האומנם משחק חשיבה מחייבים רנדומליות?
האם מפריעה או מסייעת בלמידה?
עבור מי הרנדומליות?
ילדים בגילאים אלה (2-6) למדים בעיקר תוך חיקוי וחזרה אחר הנראה והנשמע.
העמדת הנתונים קבועים במקומם, ללא רנדומליות, כאשר הילד זוכר ומזהה את המיקום, מקלה על תהליך הלמידה ויוצרת מסגרת הנוסכת ביטחון אצל הילד המשתמש.
ביטחון והנאה מתהליך הלמידה מאפשרים למידה אופטימלית של התכנים היצוקים במשחק.